Trafikprop til 17 millioner
Debat Vi er rigtigt mange der glæder os til næste etape af Frederikssundmotorvejen åbner. En reduktion af Ballerups gennemkørende trafik hilses velkommen.

Bystyret har taget forskud på glæderne og vedtaget at bruge 17 millioner på at reducere fremkommeligheden på Ballerup Boulevard.

En af vores bedst fungerende veje, skal mellem de to Skovlundecentre reduceres til én vejbane?
Begrundelse? Man vil mindske støjgenerne for beboerne langs vejen? Man vil man højne trafiksikkerheden?

Nej, formålet er at styrke ’sammenhængskraften’ mellem center nord og syd.
Skovlundecentrene der er forbundet med den fineste tunnel, kommer ikke til at hænge sammen, selv om man planter blomsterbede på Ballerup Boulevard og nedlægger parkeringspladserne.

Der er brug for kunder udefra samt attraktive tilkørselsforhold og nem parkering. (Se Rødovre Centrum)

Inden bystyret kaster sig ud i et projekt, der generer de mennesker der trods alt arbejder i Lautrup og Mileparken, er det oplagt at lave et fuld skala forsøg.

Når motorvejen er åbnet, lejes det fornødne afspærrings udstyr og Boulevarden afspærres en uge, til kun én vejbane. De politikere der står bag vedtagelsen kan så stille sig op med bannere i myldretiden og dele lidt roser ud til de glade bilister, der holder i kø.

De kan også vælge at sætte de 17 millioner ind på kassekreditten.

1 kommentar om “Trafikprop til 17 millioner”

  1. Ole Jensen siger:

    Trafikanalyse af Ballerup Boulevard
    For at følge op på denne vigtige debat

    En indsnævring af Ballerup Boulevard vil få alvorlige konsekvenser for trafikken til og fra
    Skovlunde og Ballerup.
    Er der nogle der har tænkt på hvad bilisterne vil stille op når de kommer til Skovlunde fra København og ser en lang kø foran sig. De vil køre ned af Åbyvej eller Bybjergvej ,køre igennem villa kvarteren og prøve at komme ud på Ballerup Boulevard igen via Harrestrupvej.
    Ligeledes vil man forsøge at køre ned af Harrestrupvej ,dreje ned af Tjørnevænget og via Ejbyvej ud igen på B.B, hvis man vil forsøge at komme på arbejde.
    Jeg kan med sikkerhed sige at gennemføre man denne indsnævring af b.b
    vil det få alvorlige trafiksikkerheds messige konsekvenser.Beborerne i villakvarterene vil
    komme til at opleve en meget øget trafik.På veje hvor man netop ikke ønsker stærk trafik. Borgerne skal på arbejde om morgenen ,og de vil selvfølgelig forsøge at køre uden om det indsnævrede stykke vej.
    Det er ikke særligt godt gennemtænkt ,jeg kan ikke forestille mig at Borgmesteren og Kommunalbestyrelsen vil gå vidre med dette project ,og dermed være med til at skabe endnu flere trafikale problemer på B.B, og ydre mere flytte trafikken over på de små villaveje.

    Til indlæget omkring trafik reguleringen så kan det bemærkes ,at der tidliger var en grøn bølge igennem b.b.Men efter at vi fik endnu et kryds ned til super arenanen ,blev det for meget for de ansvarlige at samkøre signalerne. Jeg køber ikke den med ,at det er gamle signaler der ikke kan styres sammen. At det skulle være en videnskab at få etableret en styring af signalerne ,er nok mere en politisk beslutning om ,at man netop ønsker at få hastigheden ned,med øget forurening til følge .Man er ikke så grøn som man gerne vil have folk til at tro .
    Jeg håber også at der er flere der vil slutte sig til denne debat ,så vi kan få stoppet denne ændring af B.B.
    Skolebørn til og fra Rosendlundskolen skal fortsat være trykke,og ikke møde hurtigt kørende bilister der forsøger at passe deres arbejde til tiden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *