Giv os gaden tilbage
Debat Svar til Helle Tiedemann: Tak for telefonnummeret, men jeg foretrækker en åben debat, og de informationer du gav i sidste uges avis om pullertordningen i Centrumgaden kunne du da blot have givet på egen foranledning.

Det er med bange anelser jeg læser omtalen på hjemmesiden. Der skal blandt ander ansøges om adgangskoder til højre og venstre alt efter beboerens aktuelle behov, tsk. tsk.

Så nu kommer ”Pullertsekretariatet” med chef og souschef med flere til at administrere det hele.

De midlertidige, permanente, længerevarende, engangs og så videre-ansøgninger, som der lægges op til, skal jo vurderes, bevilges, afslås (med dertil hørende klageadgang, forstås) og holdes styr på.

Jeg håber, man aner det lettere komiske i alt dette myndighedsbureaukrati.

Desværre har kommunen ikke et »Udvalg for Sund Fornuft«, for det ville sikkert foreslå følgende: Giv Centrumgadens beboere og forretningsdrivende en permanent kode og lad dem selv administrere den – det behøver de ikke kommunale embedsmænd og – damer til. De skal ikke havne i at skulle overbevise en vilkårlig medarbejder om et aktuelt behov for at få en nødvendig adgang til deres bopæl. Hvorfor skulle de dog det? De er mindst lige så ansvarlige, som mange andre. Brug nu det anerkendte KISS princip (Keep It Simple, Stupid).

Snyderi (og det vil forekomme uanset den valgte ordning) betyder farvel til koden.

Husk, at det er ganske få, der er årsag til at genere de mange, når hæve- sænkepullerterne etableres. Og de ganske få tilhører ikke gadens beboere eller forretningsdrivende, men det er så sandelig os, der skal finde os i at få trukket alle disse uhyrligheder ned over hovedet.



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *