Forundrende vejløsninger
Debat Nu er vejbyggeriet snart færdigt ved Skovlunde Centret samt busstoppestedet ved Malmparken Station.

I Skovlunde er vejen snævret ind, det kunne give bussen sin egen bane, men det skete ikke, der kom træer og et lyskryds i stedet.

Malmparken busstoppested. Der var en fin plads under broen, hvor bussen kunne holde, bilerne kunne komme forbi, og passagererne stå i læ. Det har heller ikke løst, den daglige krydspassage mellem cyklister og folk, der benytter busserne.

Jeg har svært ved at se, hvilken værdi eller hvilket problem det løser, at bilerne nu skal vente bag bussen, når den tager passagerer med, eller snævre en meget befærdet vej ind.

Jeg forstiller mig, at der er lagt nogle gode databaseret tanker bag, så mit spørgsmål burde være ligetil at besvare.
Begge ”løsninger” har bidraget til en lang kø af biler, hvilken øger forureningen, samt støjgener kraftigt.

Hvilken værdi giver eller problem løser disse ændringer?



2 kommentarer om “Forundrende vejløsninger”

  1. Poul E. Pedersen siger:

    Du har helt ret, Bigand !

    F.eks. er udkørslen fra Lidl nu blevet helt uoverskueligt idet man har placeret et busstoppested der effektivt forhindre udsynet, og flere uheld må kunne forventes i fremtiden.

    Så kort og godt: hvem i alverden er det geni der har fundet på at placere et busstoppested lige der.
    I forvejen er udkørslen fra Lidl en tvivlsom fornøjelse hvis man skal ned mod Ballerup boulevard, og stoppestedet har flerdoblet problemet.

    Ligesom for flere nye tiltag kommunen har foretaget, er løsningen her at genetablere det hele som det var før, og afskrive udgifterne som lærepenge.

  2. O.Jensen siger:

    Centerchef for By, Erhverv og Miljø i Ballerup Kommune, Steen Pedersen:
    skriver følgende i den seneste avis
    Der er foretaget sitat ’Mindre tiltag’ ?
    Mindre tiltag med stor virkning må man sige .
    Vedrørende indsnævringe af Ballerup Boulevard forklarede man mig i sin tid , at grunden til at man brugte over 20 millioner kroner på dette korte stykke vej var, at man ville have billisterne til at benytte andre veje .
    Man kaldte det “Adfærds regulerende tiltag ”
    Nu er det blevet Adfærds Regulerende tiltag at holde i kø .
    Det går godt .

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *